Vandaag had Peter Driessen zich opgeworpen als wegkapitein aangezien de geplande wegkapitein nog niet helemaal fit is. Klasse Peter!
Peter had een mooie nieuwe route in elkaar gesleuteld naar het Duitse Geldern.
Om 8.30 uur stonden er 10 A- en B-renners klaar om aan deze nieuwe tocht te beginnen. Onze wegkapitein Peter had er zin in, maar wat wil je ook met zijn nieuwe ISAAC racefiets!
Geleverd door de Fa. Lommen met alles erop en eraan en ook nog een mooi kleurtje! Na een korte briefing vertrokken we over voor ons niet-alledaagse-wegen richting de Meterik en Horst. De 2 B-rijders werden in de buik van het peloton opgenomen, zodat ze optimaal van de zuiging konden profiteren. Ook werd door onze wegkapitein, die nagenoeg de gehele rit op kop reed, het tempo goed in de gaten gehouden. Via Meerlo ging het naar de Maasbrug in Well. Daarna over het Maasfietspad langs de uitzichttoren richting Landgoed de Hamert. Hier meldde Henk, dat het tempo hem toch steeds meer parten begon te spelen en hij besloot om een alternatieve route richting Baarlo te nemen.
De rest reed over het mooie brede fietspad dwars door Landgoed de Hamert richting de Duitse grens. Na Lüllingen bereikten we tegen 10.30 uur het centrum van Geldern, dat gedeeltelijk “op-de-schop” ligt. Het Italiaanse Eiscafé San Remo was maar moeilijk te vinden, omdat er een grote graafmachine en een grote krater voor de deur lagen. Toch wisten we de voordeur te bereiken en werden we ook nog eens hartelijk ontvangen in deze prachtige zaak. De koffie was gelukkig niet op z’n Duits, maar op z’n Italiaans. Goede koffie dus!
Na deze lekkere pauze ging het weer huiswaarts. Onze wegkapitein had een mooie verrassing voor ons in petto, hoe we de spoorlijn moesten oversteken. Via een spiraalvormig fietspad (omlaag en omhoog) fietsten we er mooi onderdoor en kwamen we op die manier heel snel uit het centrum van Geldern. Daarna via mooie wegen richting Auwel en van daaruit bereikten we via een gravel pad (is geloof ik helemaal in tegenwoordig) kwamen we in buurtschap Hanik en Lomm terecht. In Velden werd het veerpont naar Grubbenvorst genomen dat tevens het beginpunt van de “afdraaiers” was.
Peter H. ging richting Lottum, Ger D. bleef in Grubbenvorst achter en de rest ging richting Sevenum. Na de spoorwegovergang fladderde er weer een groot gedeelte er voor en na af met als eindresultaat dat wegkapitein Peter en ik na ruim 80 km alleen overbleven om op het terras van de Trapperie nog een lekkere consumptie te nemen.
Namens de gehele groep heb ik Peter bedankt voor deze mooie rit, waarin verrassend veel nieuwe en mooie wegen waren opgenomen. Echt een route om nog eens een keertje te fietsen en hopelijk is dan het centrum van Geldern weer helemaal gerenoveerd!
Peter nogmaals hartelijk dank voor deze nieuwe rit!