Vandaag staat er een rit naar Gennep en omgeving op het programma. Stefan had gevraagd om een vervangende wegkapitein. Hij is namelijk met de mountainbike gevallen, maar het gaat gelukkig al weer een stuk beter met hem.
Ik melde me voor deze taak en ging aan de slag. De route was klaar en toen kreeg ik het ritverslag van de vorige week binnen. Hier las ik dat ze richting Gennep en Oeffelt waren geweest. Toen heb ik besloten om toch maar een route te maken richting Duitsland naar Sankt Hubert. De route eerst zelf gefietst te hebben, moest ik deze aanpassen i.v.m. een afgesloten spoorwegovergang. Ook vond ik de route nog een beetje te lang en nadat dit allemaal aangepast te hebben stond er een route van 99 km klaar.

Zo ook om 8 uur 6 Véloklub leden. Waar zijn die leden toch allemaal !!!! Via Venlo gaat het naar Duitsland richting Vinkrath en Aldekerk. Onderweg een klein gravel stukje, maar dat hoort tegenwoordig. Na 52 km kwamen we in Sankt Hubert bij de bakker voor een kopje koffie.
Via de omgeving Kempen en Grefrath en de nodige rodekool velden kwamen 3 leden rond 12 uur terug in Sevenum.
De 3 andere leden gingen niet meer mee naar Sevenum en gingen rechtsstreek naar huis. Opmerkelijk detail is dat er 2 leden uit Sevenum kwamen en de ander 4 uit de omringende dorpen.